Prieskum spokojnosti, angažovanosti a identifikácie (lojality) zamestnancov

Je zamestnanec spokojný, angažovaný a identifikovaný (lojálny) so spoločnosťou? Prečo je dobré poznať odpovede na tieto otázky, a ako na ne odpovedať pomocou Prieskumu spokojnosti zamestnancov?

Angažovanosť, identifikácia a spokojnosť zamestnancov

Občas sa v personalistickej praxi zabúda, že angažovanosť, identifikácia a spokojnosť zamestnancov sú pojmy, ktoré idú ruka v ruke. Jedno bez druhého nemôže fungovať tak, ako by si firmy priali. Vysoká angažovanosť znamená, že zamestnanec má aktívny záujem na tom, čo robí, a prácu vníma ako sebarealizáciu. Identifikácia s firmou potom označuje mieru toho, nakoľko je jedinec stotožnený s firemnou kultúrou a cieľmi.

Jedinec, ktorý je veľmi angažovaný vo svojej práci, ale svoju pozíciu vo firme vníma ako prechodnú, ako jeden krok vo svojej kariére, za ktorým budú nasledovať ďalšie kroky v iných firmách, nie je tak motivovaný podávať pre svoju súčasnú firmu kvalitný výkon, pretože mu na nej v podstate príliš nezáleží. Jeho zaujíma len práca ako taká. Pre koho ju robí, to je vedľajšie. A to môže byť problém. Zvlášť, pokiaľ sa firemné ciele nezhodujú s jeho predstavami, môže byť frustrovaný a z organizácie odísť.

Oproti tomu ľudia, ktorí sú veľmi identifikovaní, vnímajú firmu ako svoj druhý domov. Takí ľudia sú radi za to, kde sú. Keď hovorí o svojej práci, vždy používajú výrazy ako „my“, „u nás“, „chceli by sme“, „pracujeme“ a pod. Vnímajú sami seba ako súčasť väčšieho celku a súhlasia s tým, kam firma smeruje.

Pokiaľ ale nie sú angažovaní, môžu spohodlnieť. Neodídu, ale nebudú podávať maximálny výkon. Ako z textu vyplýva, ideálnou kombináciou je zamestnanec s vysokou angažovanosťou aj identifikáciou. Takýto človek sa stotožňuje s firemnými cieľmi, vyhovuje mu firemná kultúra a zároveň podáva maximálny výkon a dosahuje výsledky.

Prečo realizovať Prieskum spokojnosti zamestnancov?

Logicky teraz nasleduje otázka, ako teda zistiť, že sú zamestnanci angažovaní a identifikovaní? Môžete sa každého z nich opýtať. Ale to nie je také jednoduché. Okrem toho, že by ste strávili neuveriteľné množstvo času vypytovaním sa zamestnancov na to, ako sa im vo firme páči a ako im vyhovuje práca, tak by ste asi ani nedostali úprimnú odpoveď. Kto vám do očí povie, že ho práca nebaví a je mu jedno, kam firma smeruje?

Preto je lepšou alternatívou Prieskum spokojnosti zamestnancov, ktorý pri správnom prevedení na dostatočnom počte respondentov zaisťuje maximálnu časovú efektivitu pre manažment aj zamestnancov. A hlavne je anonymný, takže sa ľudia neboja vyjadriť svoj skutočný názor. Kvalitné prieskumy spokojnosti umožňujú online vypĺňanie aj vyplnenie v papierovej forme, majú dobre zacielené otázky, ktoré mapujú viac aspektov angažovanosti i identifikácie a umožňujú komplexné výstupné správy. Najmodernejšie prieskumy umožňujú aj priamu identifikáciu rizikových skupín tých zamestnancov, ktorí sú najviac nespokojní, majú nízku angažovanosť alebo identifikáciu s firmou. Dokážu dokonca aj na základe analýzy pozbieraných dát zistiť, ktoré konkrétne problémy majú najväčší vplyv na angažovanosť a identifikáciu zamestnancov. Môžete potom prijať presne cielené opatrenia na zvýšenie spokojnosti zamestnancov a hlavne ich identifikácie a angažovanosti.

Prieskum spokojnosti je cenným nástrojom na spoznanie postojov a názorov zamestnancov. Ak chcete zistiť, kde vašu spoločnosť „tlačí topánka“, je prieskum spokojnosti zamestnancov tým pravým nástrojom.

Pozrite sa, čo všetko umožňuje náš Prieskum spokojnosti a ozvite sa nám, radi vám všetko predstavíme na osobnej či online schôdzke.

Tento text bol preložený automatickým prekladačom.

Potrebujete poradiť?

Pavla Kaňková

+420 771 297 711

Blog

Ako sa nesklamať pri výbere nových kolegov

20. 06. 2024

Pri výbere správnych ľudí na akúkoľvek pozíciu je to častokrát veľmi náročné. Viacero kôl pohovorov, testovacie zadanie a...

Marta Fabiánová pre Profi HR: Ako nás (ne)motivujú lídri

15. 04. 2024

V aprílovom Profi HR vyšiel článok Marty Fabiánovej, výkonnej riaditeľky TCC online, o lídroch a motivácii. Článok...

Došli ste až sem? Tak už máte len 2 možnosti: VYSKÚŠAŤ KONTAKTOVAŤ NÁS

© 2024 All rights reserved. TCC online s.r.o.