Pulzné prieskumy

Pulzné prieskumy sú kratšie, cielené dotazníky, ktoré sa realizujú obvykle niekoľkokrát ročne, väčšinou kvartálne.

Ideálne je kombinovať pulzné prieskumy s komplexnejšími prieskumami spokojnosti, angažovanosti a lojality. Zachytíte tak nielen drobné pohyby v čase, ale získate aj „celkovú snímku“ firmy.

Cieľom tzv. pulzných prieskumov nie je obsiahnuť všetko, ale rýchlo a efektívne zachytiť aktuálnu náladu v tíme či firme, vybranú tému či metriku – stres a preťaženie, ponímanie hodnôt, dôveru vo vedenie. Často sa tiež využívajú na overenie vplyvu zavedenia nových benefitov, organizačných zmien alebo napríklad prechodu na hybridný model práce. Na rozdiel od rozsiahlych ročných prieskumov spokojnosti bývajú tieto pulzné dotazníky zamerané na aktuálne témy, nálady alebo konkrétne zmeny vo firme.

Vďaka svojej stručnosti (často 5 – 10 otázok) sú jednoduché a rýchle z hľadiska vyplnenia aj čo sa týka interpretácie výsledkov.

Pulzné prieskumy pomáhajú firmám „zachytiť signály“, skôr než sa z nich stanú problémy.

Hlavné charakteristiky pulzných prieskumov:

  • Krátke a konkrétne: Obvykle len niekoľko otázok (často 5 – 10).
  • Pravidelné opakovanie: Napríklad raz mesačne, štvrťročne alebo po dôležitej zmene.
  • Rýchle vyhodnotenie: Firmy získajú takmer okamžitý prehľad o aktuálnom stave.
  • Zameranie na aktuálne dianie: Napr. reakcia na zmenu vedenia, zavedenie nového nástroja, pracovnú atmosféru a pod.

Výhody pulzných prieskumov:

  • Pomáhajú včas zachytiť problémy alebo trendy.
  • Umožňujú flexibilné riadenie zamestnaneckej skúsenosti.
  • Zvyšujú angažovanosť zamestnancov tým, že dávajú priestor na pravidelnú spätnú väzbu.

Nevýhody pulzných prieskumov:

  • Ich úzke zameranie môže prinášať riziko, že nejaké kľúčové témy, ktoré by stáli za riešenie, ale nie sú v popredí záujmu zamestnancov, jednoducho zapadnú.
  • Často nepokrývajú komplexné problémy do hĺbky – môže sa stať, že prehliadnu širšie súvislosti alebo hlbšie príčiny nespokojnosti.
  • Pokiaľ sú realizované príliš často (frekvencia je intenzívnejšia než kvartálne), môžu viesť k nižšej návratnosti odpovedí alebo formálnym odpovediam bez hlbšieho zamyslenia. Časté analýzy a očakávania rýchlych reakcií môžu byť navyše pre vedúcich pracovníkov časovo aj organizačne náročné.

Pozrite si ukážkovú výstupnú správu pulzného prieskumu.

Zaujímajú vás Zamestnanecké prieskumy – tradičné či pulzné? Potrebujete nastaviť meranie angažovanosti, spokojenosti či lojality? Kontaktujte nás na info@tcconline.cz alebo na +420 771 297 711.

Čo sú pulzné prieskumy? Aké majú výhody a riziká? Tip pre vás: využite ich efektívne v kombinácii s hlbšími prieskumami spokojnosti a angažovanosti.

Potrebujete poradiť?

Pavla Kaňková

+420 771 297 711

Blog

Benchmark: Prečo ho všetci chcú a ako naň v prieskumoch, psychodiagnostike či 360° spätnej väzbe

19. 09. 2025

Externé vs. interné porovnanie, priemery vs. percentily, trendy vs. absolútne hodnoty – benchmark môže byť dobrý pomocník, ale aj...

Firemná kultúra nie je heslo na nástenke. Je to spôsob, ako každodenne fungujeme, spolupracujeme, čo tolerujeme a čo už nie,“ hovorí Marta Fabiánová z TCC online pre HRtv.

14. 08. 2025

Firemná kultúra nie je o sloganoch na chodbách ani o farebných prezentáciách na poradách. Odráža sa v každodenných situáciách...

Došli ste až sem? Tak už máte len 2 možnosti: VYSKÚŠAŤ KONTAKTOVAŤ NÁS

© 2025 All rights reserved. TCC online s.r.o.